Strategi handlar inte om att göra mer – utan om att välja rätt

maj 5, 2025

En bra strategi handlar inte om att göra mer – utan om att välja rätt. Vi fokuserar på tydliga mål, rätt målgrupp och konkreta prioriteringar som skapar effekt.

Fredrik Lundgren

Att driva digital tillväxt kräver tydliga prioriteringar. En bra strategi skalar bort allt oväsentligt och fokuserar på det som faktiskt ger effekt.

Här är vad vi alltid utgår från:

1. Mål före medel

Många börjar med verktyg. Vi börjar med frågan: Vad vill du uppnå? Strategin formas utifrån målen, inte tekniken.

2. Rätt kunder, inte fler kunder

Alla behöver inte nås. Vi hjälper dig att identifiera de mest värdefulla målgrupperna och skapa ett tydligt fokus.

3. Position före innehåll

Innan du skapar mer – definiera varför du finns. Vad skiljer dig från konkurrenterna? Vad vill du vara känd för?

4. Färre initiativ, mer genomslag

Vi ser ofta strategier med för många spår. Vi prioriterar och fokuserar på de initiativ som har störst potential att skapa förändring.

5. Mätning som styrmedel

Vi sätter konkreta mått på framgång. Inte för att kontrollera – utan för att kunna förbättra.

Kategorier:
Senast uppdaterad:

Utforska våra andra artiklar